Yurt İçinde Fuar Düzenlenmesine Dair Usul ve Esaslar Değiştirildi

TOBB Yönetim Kurulunun 03 Kasım 2014 tarihli ve 94 sayılı kararıyla değiştirilen Yurt İçinde Fuar Düzenlenmesine Dair Usul ve Esaslar 01.01.2015 tarihinde yürürlüğe girdi.

Yurt İçinde Fuar Düzenlenmesine Dair Usul ve Esaslar ile getirilen yenilik ve değişiklikleri ele aldık. Eski usul ve esaslardan farklı olarak ilk olarak Fuar merkezi olarak tespit edilmemiş alanlarda GEÇİCİ ALAN adı altında fuar düzenlenecek alanlar tanımlanıyor.

Eski usul ve esaslarda katılımcı sözleşmesi olarak tanımlanan sözleşme, kira sözleşmesi olarak değiştirilmiş. Bu tanımlar birlikte, uygulama ve Yargıtay içtihatları ile hayat bulan değişiklik mevzuattaki yerini almış oldu. Gerçekten sözleşme ile belirli bir alanın, katılımcıya tahsis edildiği düşünüldüğünde, yapılan tanımın isabetli olduğunu söylemek mümkün.

Bir başka yenilik önceki usul ve esaslarda olmayan takvimden çıkarma müeyyidesinin eklenmiş olması.

Diğer yandan yeni usul ve esaslar fuarların devredilmesine imkan tanıyor. Böylelikle şirketlerin devrine gerek olmaksızın fuarların devrinin önü açılmış oluyor. Bu düzenleme ile paralel olarak fuarlar için, fuarlar için sicil numarası verilmesi öngörülüyor. Bu suretle örneğin 20.defadır düzenlenmiş bir fuarı devralan şirket reklamlarında bu durumu açıklayabilecek hale gelmiş oluyor.

Uluslararası niteliğe sahip olmayan bir fuarda uluslararası ibaresinin kullanılması halinde, teminatın irat kaydedilmesi gibi bir yaptırım söz konusuyken, teminatın irat kaydedilmesi düzenlemesinin yetersiz kalması ihtimaline binaen tekrar halinde takvime alınmama müeyyidesinin öngörüldüğünü görüyoruz. takvime alınmama müeyyidesinin takvimden çıkarmayı da kapsadığı nazara alındığında etkili bir ikinci önlem öngörüldüğü söylenebilir.

Yine Usul ve Esasların 15.maddesi ile fuar takvimine ekleme başvuruları için öngörülen iki aylık sürenin 3 aya çıkarıldığını görüyoruz.

Eski ve yeni yönetmelik hükümlerinin kıyaslanmasına dair çalışmayı haberimizde bulabilirsiniz.

karşılartırmalı metin